March 05, 2009

cerita seram

sekarang,trend filem & drama seram ditayangkan di tv malaysia.
dengan niyang rapiknya dan yang terbaru anak betong & keliwon.macam2.
secara peribadinya,tiada perasaan goosebump muncul bila saya terlihat cerita ini.
kerana bagi saya,mereka ini cuma satu sihiran yang boleh kita berlindung dengan Allah.dan sihiran ini jelas kelihatan.tetapi berlainan pula jika saya menonton sesuatu visual seperti the watchmen.dimana visual keganasan,pembunuhan,dan tetiba ada batch smiley mengiringi.ya!itu mmg mengecutkan perut saya.dengan pelbagai jenis keganasan,kezaliman dan kesadisan dan diakhiri dengan muka innocent smile amatla menakutkan saya.petanda jelas penyakit bipolar yang serius dan kritikal.walaupun hujah saya kelihatan pelik.tetapi itulah hakikatnya saya dengan cerita seram.cerita seram yang terlalu melibatkan bnda2 ghaib2 terlalu banyak diperbesarkan.berlainan dengan manusia.apabila diri dikawal syaitan,hatta iblis pon turut memuji kezalimannya.nauzubillah.jauhiku & keluargaku dr khianat dan zalim manusia.

No comments:

Post a Comment