June 23, 2009

adakah semakin matang?

beberapa hari ini saya sangat keletihan.
mungkin makan x ikut time.sekali diserang
keletihan sampai lembik badan.

alhamdulillah dah 3hari saya mencuba sabun clay
hpa utk ekzema di kaki saya yang telah infected.
dan nampak improvement.lukanya da mkin kering.
anak2 saya yg ada ekzema pon saya sabunkan satu badan
n part2 yang di siku etc yg mudah jadi saya buihkan lebih skit.
again alhamdulillah...takde la mereka menggaru di situ lagi.
moga inilah jodoh ubat ekzema kami sekeluarga.setelah hampir 12 tahun
saya suffered hand n foot eczema...tak lega2.on n off..harap2 this time
bley sembuh.

n,kalo sesapa sedar message di facebook saya:

in real life we tend to disclose everything personal yet we 'diarrhoea'ing all our stuff on the net.ironic.

smenya berkisarkan pada pemerhatian saya yang satu perasaan peribadi saya
yang mengesan sindrom online memupuk sikap escapism.bagaimaana?rasanya empunya diri
lebih mengetahui.mungkin peningkatan usia mengundang kematangan.mengundang perlunya satu kekuatan berjemaah.sahabat yang benar2 ikhlas.tautan ukhwah yg luhur.\
bukan sekdar laungan atau slogan tak serupa bikin.

selain itu,saya sdkit kekecewaan dengan students saya yang masih lagi membuang masa
tanpa memanfaatkannya dengan benda berfaedah.saya berusaha membantu mereka.namun jika mereka tidak ingin membantu diri sendiri,siapa yang mampu?
wallahualam

2 comments:

  1. i agree.
    'online syndrom' can be some sort of escapism for certain people. me too, sometimes.
    tapi sy try utk tak memupuk sindrom tu. seems unhealthy. dpt escape sikit2 cukuplah :)

    ReplyDelete
  2. heheheh...as long it is not a symptom of any personality disorder dah..hihihihi

    ReplyDelete