June 27, 2009

makan makan di mat'am Saba'

kami date cum lunch di cyberjaya hari ini.anak2 ditapau wan n atoknya balik menziarahi nenek moyang di gomeh.so,we have this two days by ourselves...iiyyaahhoooo..so,husband saya teringin nak pi restoran arab di cyberjaya.matam Saba'namanya sempena nama tempat saba' di Yaman.Restoran tu letak bertentang dengan streetmall.

jangan mereka...kad ni dah direload dengan data2 order kita.bile bayar just swap jek.cayalah!

ini pula aruz + dajaj (nasi ala2 briyani + ayam ).husband saya order ayam grilled.satu setnya siap ada roti aisy (lubnan bread,ayam,salad,picklesnya).dan husband saya teringin makan hummus.dah lama x rasa masakan arab.skali amek ko!portionnya bukan utk 1-2 org tetapi 3!!!!harganya rm15 jek..yg ajaibnya..saya makan suku aja...yangh separuhnya dihabiskan oleh suami saya..katanyaa..lazisss!!!mmg pureee arab...bape kati die buh minyak sapi la wat nasi ni..(yo la bang...fanatik arab betul!)
dan ini hummusnya.nampak tak olive oil yang bergenang2 tu?tapi olive ni baik utk kesihatan kan.tapi saya takley masok la hummus ni

ini pula ayaq yg diorder.saya minum ayaq teh ais limau jek.tgk org seblah minum ayaq ada buh lemon.ingarkan ice lemon tea.skali die order iced lemonade.okla tu.then husband saya yg masih kekal dgn citarasa arabnya mengorder syai (teh) yg saiz kecik..again..portionnya utk 3org.syai arab mmg pokat habih..!!plus dgn pudina...saya x suka buh pudina...rasa cam makan ubat gigi.

dan ini plak chicken chop yg saya order tapi terpaksa ditapau..akibat nasi briyani ayam yg terlampau banyak tu.tapi xde blackpepper sauce.dieganti dgn hummus..alamak..makanan arab mmg tak bape reti nk berminyak2 dan berkuah2..itu yg bagusnya utk saya..sbb each time pregnant,mmg melugai makanan oily.

so far,mmg pueh hati den makan kodai arab nih..reasonable price.plus time tu plak angin bertiup sepoi bahasa arab.since we chose alfresco dining..kira selesa la.(faham2 je la cyberjaya.kalo berangin tu kira bersyukurla..kalau tak panas 24 hours)

so kepada sesapa teringin makanan arab..saya rekemen kedai ni..kalo pandai ckp arab..cuba layan borak dgn depa...drang akan borak tak ingat dunia nanti!!

2 comments:

  1. hmmm sodapnya nampak..dulu kat Cairo makan x ingat dunia...sini kat Dub, baru padan muka, nak mencari makanan halal satu hal, nak cari nasi satu hal! sob sob sob!

    ReplyDelete