January 03, 2009

cuti cuti di kedah

bagi memenuhi permintaan adik angkat kesayangan kami,ustaz harith hamzah maka dibuatkan satu entry khas untuk catatan holidaynya di kedah bersama kami.nuha asik nk merap(manja) dgn abg ayish nya.maka banyakla gamba harith dgn nuha.enjoy it!

*************
KEDAI NASI KANDAR HJ RAMLY
terletak di simpang kuala,alor setaq.jalan menuju ke sg petani.murah dan sedap.gamba xdan sbb lapar yg amat dan makan dengan penuh tawaduknya!

PEKAN RABU


antara tempat lawatan wajib bagi tourist ke kedah mestilah Pekan Rabu.harith tanya adik ipar saya,naimah kenapa namanya pekan rabu?imah pon tatau.tp mengikut bacaan saya,dulunya disinilah tapak pekan hari yg dibuat tiap hari rabu.so lekatla nama pekan rabu.foreground adalah tempat dimana kami akan 'membaham' ABC yg lazat dan murah dibawah ini!



everytime balik kedah ,acara wajib saya musti makan ABC kat kedai delima di pekan Rabu.sodappp!!



KOTA KUALA KEDAH
memandangkan suami saya dah mati akal tatau nk bawa harith ke mana,so kami pi la kota kuala kedah.dalam perjalanan tu kami lalu satu jambatan apantah namanya.dan seperti biasa,tertangkapla gambar couple comei di bawah ini..berltarkan bot nelayan.saya dalam keta sambil amik shot ni.sejarah kota kuala kedah saya pon tak pasti.

teman tapi mesra ala ala linda *** & Fah***


nuha,dearest husband,harith

sawadee ka..mau pegi alloq setaa ikut mana?
pendatang siam baru mendarat

sebenarnya banyak tempat lagi,cuma masa je cemburukan kami..(hahahha).ikutkan di tempat suami saya sendiri,Yan,pon banyak tempat melancong.contohnya gunung jerai (penat naik separuh dengan 4WD masa baru2 kawen sambil makan jagung rebus),titi hayun (tempat kami 'berkubang' bila cuaca panas mengalahkan padang pasiaq melanda kedah),pantai murni (pemadangan laut dgn pantai selutnya)..dan sekitar bendang2 di daerah yan yg berlatarkan gunung jerai ,sebijik cam lukisan masa drjh 1,2(area2 selengkoh,titi bakong etc)

jadi pada sume,apa lagi xplore la negara kita ni!murah pon ye.mudah pon ye...mai la jalan kot ni!!

No comments:

Post a Comment